7 tipů, jak být lepší než konkurence v prodeji zmrzliny

Rozhodli jste se podnikat v prodeji zmrzliny a potřebujete pár rad na začátek? Nebo zmrzlinu už prodáváte a potřebujete oživit nápady? V článku najdete zajímavé tipy, které můžete vyzkoušet pro zpestření a navýšení prodejů.

 1. Jedině kvalitní pravé ingredience, náhražkám odzvonilo 

V první řadě nabízejte zmrzliny z kvalitních surovin, za které se nebudete muset stydět. V dnešní době při prodeji zmrzliny záleží více než kdy jindy na kvalitě. Zapomeňte na náhražky. Skutečně dobrá zmrzlina chutná nejlépe, pokud je ze skutečných surovin.

2. Větší výběr - ne každý sáhne po klasice v podobě vanilky

I když kvalita stojí nad kvantitou, preference zákazníků jsou odlišné. V prodeji zmrzliny stejně tak jako i v jiném podnikání myslete na různorodost svých zákazníků. Někteří se vždy rozhodnou pro klasiku v podobě vanilky, jiní rádi zkoušejí nové příchutě a tak dále. Zároveň je třeba si uvědomit, že dnes se mezi platícími zákazníky nacházejí vegani, lidé s intolerancí na mléko nebo lepek. Myslete i na ně. Uděláte jim radost a budou se pravidelně rádi vracet.

3. Nabídněte zákazníkovi vzorek zdarma

Každý neví hned na první dobrou, po jaké zmrzlině sáhnout. Například takoví lidé ve znamení vah mají volbu složitější. Nabídněte malý vzorek zdarma. Zákazník v tom uvidí určitou hodnotu navíc. Bude mít pocit důležitosti. Uvidí váš zájem a rád se vrátí někam, kde se o něho dobře postarají.

4. Nalákejte zákazníky cedulí přímo do prodejny

Kolikrát vás už nalákal ukazatel ve tvaru zmrzliny, na který narazíte po cestě z práce, na výletě nebo jen na procházce městem, vesnicí k nákupu? Známe to asi každý, častokrát zabloudíme do neznámého podniku jen díky ceduli nebo šipce, která nás navedla tímto směrem. Prodej zmrzliny rozhodně takovou hravou formou podpoříte. Vhodná grafika, barvy i text dokáže přivést nejednoho platícího zákazníka. Zejména děti milují zmrzlinu, ani ještě nemusí umět číst a už poznají zmrzlinu. Vyhrajte si s ukazateli, které povedou do prodejny zmrzliny.  

5. Na vzhledu záleží

Dále se zaměřte na prezentaci zmrzlin. V gastronomii, tedy i v prodeji zmrzliny hraje velkou roli vzhled. Nabídka musí být dobře viditelná, označená druhem zmrzliny, ale musí také dobře vypadat. Doplňte boxy se zmrzlinami například čerstvých ovocem.

6. Individuální osobní přístup

Dbejte na výběru personálu a neustále ho vzdělávejte v novinkách prodeje zmrzliny. Prodejce byl měl být vstřícný, umět poradit s výběrem, znát nabídku produktů i surovin použitých na jejich výrobu a nabídnou možnost zákazníkovi se ptát a pomoci mu.

7. Úsměv (a show) prodává

Může se to zdát jako jedno velké klišé na závěr, avšak bez toho to nejde. Půjdete raději někam, kde se cítíte dobře, prodejce je milý a vždy s úsměv na tváři nebo k někomu věčně protivnému, u koho se při pohledu do mléka, mléko změní na kyšku? Spousta lidí půjde raději někam, kde je menší výběr, o trochu horší zmrzlina, ale za to milý personál, který jim vždy zlepší den. A když k tomu přidáte trochu humoru, nějakou show při přípravě zmrzliny pro děti nebo klidně i dospělé, máte také body navíc.

Bonusový osmý tip

Připravte si pro zákazníky věrnostní nebo motivační programy. Ať už se bude jednat o sbírání razítek za cílem získání 11. zmrzliny zdarma nebo cokoliv jiného, lidé se rádi zapojí. A navíc když budou mít na výběr dvě cukrárny, vyberou si tu s výhodou. Půjdete si totiž raději pro další razítko, které vás přiblíží k zmrzlině zdarma.

Důležité je se hlavně nebát, zkoušet a experimentovat. Snažte se něčím odlišit od konkurenci a dát zákazníkům přidanou hodnotu, důvod, proč se budou vracet právě k vám.